Bittersweet

Ett race på strippen vart det i år och det med Dustern på Kungliga Kjula!
Ställde upp i WCT (Breda mönstrade däck) -klassen och det var 15 mer eller mindra tuffa bilar anmälda.
I kvalet vart jag 5a på tiden 8.76 med lite småjusteringar kvar att göra. Vädret var KALAS och reporna flöt på trots väldigt mycke bilar. Till hjälp denna helg hade jag Robban, Perman, Stoffe (som dessutom fyllde 22 bast) samt Jugge, Christoffer, Manne, mfl och Padre som var nere under den underbart soliga lördagen.
På söndan när vi vaknade utvilade i Thoms husvagn och det skulle rejsas började det att regna... Dock uppskattade Juniorerna sovmorgonen eftersom de alla hade fått en släng av huvudvärk och vätskebrist ;-)
När väl elimineringen sen drog igång gick bilen mycket bra och vi avslutade faktiskt med att ta hem hela rejset med en personbästatid för Dustern på 8.53s@254kmt!
Hur kul som helst!!!
Så... till det bitterljuva.
Dustern är såld(!) och numera hemmahörande i Ö-vik i landets norra delar. Jag har haft bilen i två år lite drygt och den var hela tiden tänkt som ett mellanspel, men det svider ändå att sälja den när den nu går så bra och vart så ball (enligt mig själv iaf).
Hur som haver är det nog den enda vettiga lösningen om jag nu ska kunna fokusera på att bygga klart Amazonen och även få ut gatCamaron på vägarna.
Film från snabbaste repan:
Då så mina vänner, återstår bara ett race i kalendern och det är Tierp kommande helg. Dit ska man såklart, men som åskådare:-( mest för att insupa atmosfären och ladda upp byggmotivationen för vinterns övningar i garaget.
Ha de bäst så länge!
PS. Dagens länktips = http://dkwfromhell.blogg.se/ DS.

Höst på g...

...eller något i den stilen :-(
Men, men, man får se det positivt, hur som helst har man äntligen fått gasa lite! Sen finns det ju trots allt ett par balla rejs kvar att se fram emot innan vintermörkret kommer, Kjula och Tierp.
Dustern är alltså till slut vid liv efter en hel del strul med lådan och även tappat oljetryck med rivning av motorn som följd. Nu går den riktigt fint i maskin och lådan växlar som den ska, KUL!
Ett beslut togs förra fredagen vid halv8-tiden att vi testar lite och kör SO. Hade startat bilen vid 4-tiden och kört ett par testrepor som gick sådär. Efter ena kokade bilen och i andra fungerade inte gasen. Men hursomhelst var man ju ganska sugen på att testa bilen ordentligt så efter påhejjning av Habbe, Perman och Stoffe så anmäldes Dustern.
Kvällen blev faktiskt ganska lyckad och kul. Mötte i första vändan en Rod med bra effekt, men med mindre bra fäste och det gick bra. Vann klart.
I andra fick vi möta en gammal gatlegend i form av Karstings gamla Impala, numera framdriven av en 588 kubiktums Bigblock med kompressor. Gick bra även denna repan, testade lite gas och svaret var galet... Vann klart.
Sen vart det att åka till andra sidan av stan för att möta Rahm med Camaron. Efter en del ofrivilliga möten med ordningsmakten kom vi till slut fram till Kallhäll. Dock vart det lite väl stressigt inför repan, med allt som ska göras, kyla ner bilen, värma gas, ladda, torka lite, släppa ut luft osv. När vi stod på rakan var det ca 10 minuter kvar på tiden. Repan gick inge vidare då chaffören av någon anledning växlade till 2an efter en sekund typ... Loosade klart. Grattis Rahm till en välförtjänt seger av SO.
Amazonbygget går segt, men det har ramlat in lite balla delar iaf. Kolfiber grejer från Finland har hämtats hem och en laddning från US med diverse prylar, bla framfälgar kom hem till slut. Nu är det bara o köra vidare.
Fränt med kolfiber. Dörrarna väger 1,5 kilo :-)
So long!

RSS 2.0